Budda

Alla inlägg den 23 december 2009

Av budda - 23 december 2009 23:10

Fridefull jul önskar jag!

Jag mår bättre nu tack och lov. Hoppas du också mår bra.


Kör försiktigt i trafiken om du skall bege dig ut på vägarna, släck stearinljusen när du lämnar rummet och njut av nuet.


K R A M!   G O D   J U L!

Av budda - 23 december 2009 18:59

Sådan frissyr skulle jag kunna tänka mig. Minsann. Vad tycks?  

Av budda - 23 december 2009 16:33

Hej!


I morse var det dags att fara och arbeta igen. Pratade under delar av morgonmötet med kollegorna om vad som hänt ang njuren ( i måndags och i går) och att jag efter kontrasten fått väldiga trängningar. Inte enbart trängningar utan hugg i vänster sida längst ner (urinledaren visade det sig).

Jag kan villigt erkänna att jag blev orolig ett tag där då jag så nyligen blivit smärtfri efter år av smärta.  


Kollegorna peppade mig att ringa och jag fick tid hos vårdcentralen så det blev inte arbetat i dag. Fick skjuts tillbaka till stan. Jag fick träffa en ny doktor i dag.

Positivt möte. Jag fick taget långtidssocker och blodsocker och snabbsänkan.

Sockret låg på 22 mmol/l. *harkel*  


Sköterskan föreslog att hon kunde ta kreatininvärdet vars värde  ingen i går ville meddela mig  - se gårdagens inlägg- (och jag därför inte fann lönt att ta). Hon satte det som ett akutprov och jag fick tid i e.m kl. 16 att ringa och få veta hur njurvärdet ligger och om jag kan börja med diabetesbehandlingen igen.


Värdet låg bra och jag ha fått grönt ljus att börja medicinera igen.  

Jag promenerade hela vägen hem och det tog till min förvåning inte mer än 40 minuter.Bra att veta.


Var på apoteket ett ärende och på ICA inte en gång, två gånger utan...TRE gånger.  Håller på med matförberedelser inför julafton och har bokat den tvättid som finns. Gissa tre gånger vilken! That´s right. Julaftonsmorgon!

  

Snart skall jag koka risgrynsgröt. I morgon skall jag för första gången göra ris´al´a malta.   


Ha en fin lillejulaftonskväll!

  

Ovido - Quiz & Flashcards