Budda

Alla inlägg den 18 december 2009

Av budda - 18 december 2009 21:44

 

Hej!


Här är gulliga ljusstaken (i mitten) som låg i fina paketen jag fick i går. Tack igen Viol.   


I dag har jag varit på jullunch på jobbet.

  


Vi var 14 personer och det var trevligt, alla verkade nöjda.

På e.m hade vi julmingel med närmaste kollegorna.

Glögg, clementiner, julskum, gotter, pepparkakor. Börjar redan tröttna men julskummet och clementinerna var dejliga.  


I kväll har tonåringen firats och valet blev pizza/kebab för kompisarna.

Mysigt att rå om dem.

  


I dag fick jag en räkning på 2258 kronor och jag blev   f ö r v å n a d.

Sedan blev jag rädd och slutligen upprörd. Jag hann maila 3 mail till dem.

  

Dels fick jag räkningen i dag och den skall vara betalad i morgon. Va??

Dels hade de räknat fel när de adderat summan. Eh??

Dels hade de lagt på moms på 451,50. *snyft*

Jag kan säga att det funkar inte.  Får avvakta svar.


I dag hade jag klätt mig i svart. Blank skjorta (både skön och snygg faktiskt om jag får säga det själv  ), kortkort manchesterkjol, svarta tights. Hade för en gång skull (?) håret utsläppt och en kille på jullunchen sa (Viol - du vet nog vem!  ): Du ser ut som en rockstjärna! Jag frågade om jag skulle ta det som en komplimang. Svar ja!   


Vad som är  m i n d r e   kul är att min lilla mor är inlagd på sjukhuset igen.   Hoppas inte vädret ställer till det (ytterligare) utan att vi kan köra de 10 milen till far och rå om honom inför julen.   


Har fått räkning på djurförsäkringspremie för Bart och Homer. Det skall kosta 800 kronor enbart för dem. Tidigare jag betalningen legat på drygt 1 000 kr för sju djur. Har, inspirerad av Ewa *peka på länklista*, funderat på att säga upp försäkringarna och i stället spara en slant månadsvis och ha enbart till djuren. När Emma blev sjuk hade vi kostnader för 2400 kr och fick ut drygt 1200 på försäkringen. Jag är tyvärr dåligt insatt när man kan nyttja denna försäkring (som nog kommer att sägas upp?). Nåja, skall höra vad tjejernas premie ligger på i år och jämföra med i fjol. Erfarenheter någon?


Nu har vi tagit en kvällspromenad och följt en av gästerna hem.

Jag borde i morgon bege mig ut på klappjakt inför julen. Får se vad lördagen kan bjuda på. Visst är livet härligt?  


Trevlig helg.


  


Ovido - Quiz & Flashcards