Budda

Alla inlägg den 31 december 2009

Av budda - 31 december 2009 23:13

Låt mig berätta om ett för mig fint minne.   I dag, högst upp på en bokhylla återupptäckte jag dessa ängelljusstakar. Jag som haft väldigt mycket änglar i olika utformningar log för mig själv när jag lyfte ner dem och tog ut dem i köket. Jag blåste av värsta dammet     och torkade dem med en fuktig trasa.

Jag fick dem när vi precis hade flyttat i hop på Brynäs (Gävle) och under en lång tid har de stått högst upp i bokhyllan tills jag såg dem i dag.

Kände hur jag vill ha dem framme och tända dem. Visst passar de på nya byrån?   


  

Av budda - 31 december 2009 23:08

  

På nya årets första dag fyller Sara (Tala) år. I alla fall är det den dagen vi tror hon fyller. Hon togs om hand av Anna *peka på Julgrisen i länklistan* och vi fick sedan förtroendet att ge henne ett tryggt hem. Fina, blyga, mjuka Sara.  




Av budda - 31 december 2009 20:54

   Hej!  

En dag i lugnets tecken.

Lax till de övriga.

  

  

Quorn till mig.

  

Chokladpudding.

  

Praliner.

  

I dag är det 1 år sedan jag hämtade hem Kit som egentligen heter Kitty Kleerup. Världens minsta, sötaste och tamaste pälskorv. *kär*Vilken tur du kom till oss Kit.Det finns inget ont i dig.

  

Ja, det finns mycket att blogga om. T ex årets plus och minus. Deceniumets plus och minus. Summering. Förväntningar. Men jag lämnar det där hän och bär det med mig.

Det är ett år sedan (exakt) jag började blogga på blogspot. Jag har träffat en del trevliga människor s.k ´bloggisar´ under det gånga året. Tack för allt positivt.

Jag fortsätter min semester ... och Njuter med stort N även om tankar om 2009 inte känns så bra i hjärtat och skall hitta tillbaka till meditation, promenader, läsning, goda sömnvanor och litet annat jag funderar på.

Det är tur man i förväg inte vet (eller...?) vad nästa år bär med sig.

Allt gott till er.  




Ps. Dagens kaktus till Tilde de Paula som varit(är) en bra (tycker jag) progamledare i tex tv4 söndagsmorgon. I kväll stod hon i Vinterkrysset eller Nyårskarameller då de visade ett klipp från Kändisdjungeln, ett struntprogram (förlåt) som jag antar det  i n t e  blir en andra säsong av?

En deltagare (en hovreporter) skulle för att samla stjärnor för att få mat, äta varanpenis, getanus osv. Fy f*n. Blir så trött på vad människan gör mot djuren. ""Fin" underhållning va?   Fy tusan. Ds.


Ovido - Quiz & Flashcards