Budda

Alla inlägg den 21 december 2009

Av budda - 21 december 2009 20:31

Pigg och alert 05:30. Promenad till sjukhuset.

  

Till röntgen. Jag har inga bra erfarenheter från det stället och jag har varit där frya gånger sedan juni.

  

Snygg särk, skall den sitta så eller är den fram och bak?

  

Gick ganska bra att köra på motorvägen den 5 milen till nästa stad.

Resterande sträcka de sista 3 milen till föräldrarna var det värre (snö).

Bjöd far på god lunch (quorngryta) jag hade packat med.

  

Far uppskattade besöket, många gapskratt och mycket värme.

Han fick hemhandlat massor med gott. Bröd, smör, pålägg, proviva, mjölk, tomater, morötter, färdigrätter, wienerkorv m.m

Jag hade med hemlagade köttbullar, köttgrytor och choklad åt honom.

  

Av honom fick jag denna julgrupp.

  

Mor är fortfarande på sjukhuset som ligger ännu längre bort än de dryga 8 milen till mitt föräldrahem. Hon väntar på att få komma till universitetssjukhuset.


I affären på hemvägen handlade vi, detta blev kvällsmat. Väldigt gott.Quornfileér  

Köpte även choklad till jul.

  

För en julklappspeng köpte jag det bästa (?) jag vet.

Nämligen ´luktegott´ . Mmmmm. :) Tvål och ljus. Alltid lika underbart.

Läckert va?


I morgon är det en ledig dag enl schemat. Jag har bokat tid hos frissör.

Jag har besökt just den frissören vid två tillfällen tidigare. Att det blev hon igen beror mest på det korta avståndet till salongen. Hon är för ´pratig´ för min smak.


Jag brukar ´ställa upp´ och vara artig (ni minns kanske mannen på apoteket?)men jag vill inte ´skvallra´ eller behöva lyssna på henne. Jag vill koppla av, jag betalar  nära 400 kr för det. Hur säger man det snyggt? Retorisk fråga.


Jag vill inte fönas, plattas, fixas och sprayas. Bara toppas. Vill inte höra att jag kan färga underhåret svart och ha överhåret ljust. Jag tycker inte sådant är snyggt. Jag tror i alla fall inte att det är det på mig. Jag vill inte ha extentions.


Jag vill egentligen har en ´fräsig´ frissyr men fram till den dag jag hittar frissyren med stort F, hittar en bra frissör och känner  mig redo för förändring får jag ha håret som det är.   


Hoppas du haft en bra dag.


Föresten, fakturan jag klagade på fick jag svar om i dag. De bad mig riva den. Jag skall få en ny, 950 kr billigare då de räknat fel. Jag är så glad!   Fick fin ursäkt. Tack Dentway! Love you.


Ljus å värme.

Av budda - 21 december 2009 06:03

Go´morron!

Eftersom jag somnade och sov gott på soffan i går kväll var jag vaken halva natten så nu sitter jag här klockan 06:00 och klipper med ögonen.  


Det skall bli en härlig dusch före promenaden till sjukhuset.    Hoppas det skall gå bra där. Det ser ut som om vi skall kunna köra de tio milen ´hem´. Det snöar i alla fall inte nu 


I kväll skall jag nog unna mig de där popkornen jag pga fastande inte fick i går.   Jag önskar dig en fin dag. Så här dan före dan före dan före dan. Det blev rätt va?  


Ljus å värme.

Ovido - Quiz & Flashcards