Budda

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2010

Efter regn kommer sol, eller mer regn?

Av budda - 15 augusti 2010 14:58

Allsvenska lagen som i går pga ösregn fick avbryta matchen skall göra ett nytt försök snart. Lycka till!

Min morgon började med en härlig tur i parken. Rundan tog i dag 60 minuter.

  

Det har nästan blivit en vana att ta en stund på helgen till ´SPA´.

  

  

I dag skall det bli soppa, här är förstadiet.

  

Både när jag är ute och tränar och annars, tänker jag på det som komma skall och konstigt vore det annars. Jag är glad över mitt sätt att hitills (bäst att tillägga det kanske?) hantera det. Jag tackar mindfulness.

I bland tänker jag, hur kan jag ta det med sådan ro. Även om jag är känslig för att folk nu säger´fel saker´. Mindfulness ger i alla fall ökad livskvalitet oavsett hur livet ser ut i övrigt.  Att acceptera det som händer och att bli mer närvarande i nuet. Regelbunden träning gör att man tål både stress och smärta bättre. Är det inte fantastiskt. Jo, det visste jag redan.   


Jag skall approå mindfunelss brodera en Budda är det tänkt. Jag blev inspirerad att i går ta fram broderiet. Tack Micke!Se de vackra garnerna i hans blogg! Helt underbara. Naturligt färgade.

Här är mina garner (37 till antalet) i min broderisats. Också vackra.  


  

Ha en fortsatt bra dag! Håll gärna en tumme för mig i morgon på sjukhuset.  

 
 
Ingen bild

thile

15 augusti 2010 16:18

Åh, spennende med brodert Budda! Min mor var så glad i alle former for Budda figurer! Hun hadde noen!!!
Jeg holder begge tomlene for deg!
God suppe;)
Mindfulness er bra, bra!
Klem og tanker.

budda

15 augusti 2010 17:03

Hej Thile,
du är snabb. Tack så hjärtligt. :)
Tack för kommentar!

 
Margita

Margita

15 augusti 2010 18:37

Ja, mindfulness har även hjälpt mig. Det är verkligen en riktigt bra teknik att lära sig - eller rättare sagt är det ett förhållningssätt till livet. Jag kan inte påstå att jag är så bra på det själv, men jag jobbar på det. :)
Roligt att brodera. Har jag sysslat med lite grann, fast lite mindre saker. Frossa i garner älskar jag! Färg och form - härligt!
Är med dig i tanken imorgon, Budda.
Kram

http://sengas.bloggplatsen.se

budda

15 augusti 2010 18:39

Tack så hjärtligt.

 
Pär

Pär

15 augusti 2010 18:52

Jag håller också tummarna.

http://sundback.dyndns.org

budda

15 augusti 2010 20:17

Tack det är ´bara´ en ny slags provtagning före operation.
Tack för kommentar Pär.

 
Annie

Annie

15 augusti 2010 22:09

Alla tummar och tår hållna härifrån.

http://peek-a-boos.bloggplatsen.se

budda

16 augusti 2010 17:36

Tack!

 
Anna

Anna

16 augusti 2010 16:21

Heja vännen!

Men vad är " mindfluness "? Har aldrig hört talas om det.

Har själv, efter 3 år svårt att hantera stress. Men då är det den här oplanerade stressen, som jag inte fixar.

// Kram

http://annalundberg.org

budda

16 augusti 2010 17:34

Oj, jag kan inte här förklara vad mindfulness är men sök på dr Ola Schenström. Jag har utbildat mig hos honom och är instruktör. Det ju är så att just stress kan man lära sig hantera både stress och smärta med hjälp av mindfulness. Det kräver inte så mycket av en merän tid och träning. Prova och se vad du finner! :) Fråga gärna om du vill.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards