Budda

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2010

"Miss i nassen".

Av budda - 22 augusti 2010 00:40

Sitter här med lurar på öronen och lyssnar på en ny-gammal favorit. Firehouse med When I look into your eyes. Jösses, den är nog närmare 20 år gammal (och alldeles alldeles underbar).    Så mycket bra pepmusik (från Eminem´s Loose yourself till Anouk´s Nobody´s whife via Lemarcs Jag ska gå hel ur det här jag skall fylla mig med så jag förblir stark inför operationen).

Tänk, Don´t cry med Guns´n roses, November rain med Guns´n roses.

Wind of change med Scorpiona, Heaven med Bryan Adams.  Richard Marx, Boyzone, Darren Hayes...

På tv´n visas ett program om något av det värsta jag vet: droger. I detta fallet är det heorin.   Ingen är stark nog att stå emot ett beroende.

Nä, nu skall jag knätorka hallen (jag är medveten om tiden men jag har sovit på eftermiddagen så jag är uppe ett tag).   



När demoner rider mej, och förlamar mej
Jag kryper på golvet, jag försöker stå upp
Jag förstår inte varför
Det är som om jag vill gråta ut
Nåt måste ut, ut ur min kropp
Dom ljus som jag tände, dom har brunnit ner
Jag måste söka ett nytt ljus, så jag kan se

 

Men jag ska gå hel ur det här, jag ska gå hel ur det här
Till varje pris, jag ska gå hel ur det här


De textraderna kommer från Peter Lemarc och de har varit till stor hjälp för mig för många år sedan när jag råkade ut för ett trauma. Man får tolka som man vill och kan och i svåra situationer hitta sätt som gör att man uthärdar.

Ha en bra avslutning på veckan så hörs vi nästa?

Tack för din tid.  


 
 
Ingen bild

sussi

22 augusti 2010 05:53

När jag var i Globen Sommaren 91 och såg Guns n roses och när han spelade November rein tände alla sina tändare..De var en mäktig syn att se!! De ett ögonblick som alltid jag komerm att minnas...

budda

22 augusti 2010 08:32

Vilket härligt stämningsfullt minne, tack Sussi för att du berättade.

 
Lisa - mamma till Knut

Lisa - mamma till Knut

22 augusti 2010 08:42

Tack så mkt! :) jag hoppas iaf att fikat blir bra, är inte så himla duktig på att baka ;)

http://mammatillknut.bloggplatsen.se

 
Micke

Micke

22 augusti 2010 09:14

Torka hallen mitt i natten? Tokfia där..
Hoppas du sov gott sedan då.

http://kludd.se

 
Ingen bild

viol

22 augusti 2010 10:11

Jag har alltid tyckt om Peter Lemarc, underbara texter o härlig musik!

 
Margita

Margita

22 augusti 2010 18:16

Tänk vad musik är fantastiskt! Jag har också en del musik som hjälpt mig genom svåra perioder i livet. Hmmm...jag säger som Micke, tokfia där :) (hallen) hihi....
Peppa dig full med underbar musik! :)

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Micke

Micke

22 augusti 2010 21:56

Hej där.
Kram och gonatt då!

/M-M-K

http://kludd.se

 
Annci

Annci

22 augusti 2010 22:16

Åh, Guns n´ roses. Har måååånga minnen till dom. Har sett dom två gånger... eller egentligen bra en. Såhär var det:

Gång 1: I Globen -91. De inledde med att säga: "We are the Guns and fucking roses". Sen drog det igång. UNDERBART!

Gång 2: På Stadion i Sthlm -93. Jag drack åt skogen för många shots innan, stod längst fram vid kravallen och var på g att tuppa av av trycket. De slet mig därifrån och det jag minns är Axl´s röda pannband. Som en prick, från längst bak dit jag blev forlsad. Så vansinnigt orutinerat. Men jag lärde mig nåt i alla fall... att inte dricka 1 shots på kort tid ;-).

Nu blir det sängen.

Var rädd om dig och dröm sött!!

http://www.hultstrom.nu

 
Jasas

Jasas

22 augusti 2010 22:26

Ännu en sak som förknippar samman dig och min mamma (som också kallas för Tina, ju) är Peter L.. är uppväxt med lite av hans musik! Underbar låt.. underbar text.

Jag älskar Firehouse! Kram Tina.. hoppas du haft en fin helg.. kram igen.

http://jasas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards