Budda

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2010

Nattkröken.

Av budda - 28 augusti 2010 23:50

Sitter här med tankar och funderingar... hörlurar på.


 Lyssnat på Eva Dahlgren - Guldgrävarsång. Även Eros Ramazotti i duett med Tina Turner. Då kom jag på Tina Turner i duett med Bryan Adams - I´ts only love.Från det till en annan duett Bryan Adams har med Melanie C från Spice girls. When you´re gone heter den. Härlig låt. Jag blir glad av den och vill (helst) dansa loss.   Robert Palmer - Addicted to love.

Savage garden - Truly madly deeply.  Bo Diddley med Arvingarna.   

Varför har jag inte den i MP´3 längre?  

Jag ger dig min morgon med Cajsa Stina Åkerström. Av längtan till dig *snyt* också med Cajsa Stina. Nästan allt med Takida (bra, stark, ´egen ´ röst).

Mer att bli stärkt av?

Guns´n´ roses - Don´t cry. Ger alltid tröst.  Nästan allt med Celine Dion.


En numera gammal låt vars text jag tycker om är Twisted sisters (ja du får skratta   ) I belive in you som sångaren Dee Snider skrev när han hade en svår period i sitt liv.


Why does no one seem to understand
that it's more than love i need
it's so hard to keep your faith alive
when nobody else believes
oh i need someone there for me
need someone who can see
need someone to show me
ohhhh, that they are there to help me fight
if I fall, to set me right
someone there to hold the light
won't someone say

I believe in you
I believe in you
I believe in you
I believe in you

it's so hard to do it all yourself
fighting for your dreams alone
when the toy's upon the highest shelf
a child's tears soon become stone
oh why does no one lend a hand
why does no one understand
why i need to make a stand
ohhhh,it's so hard to carry on
when all your hope is gone
all your dreams have come undone
I need to hear

I believe in you
I believe in you
I believe in you
I believe in you

why won't someone say these words
are they really so absurd?
must they always go unheard?
ohhhh, if someone needed the light
I'd be there to help them fight
if they fell, I'd set them right
and then i'd say

I believe in you
I believe in you
I believe in you
I believe in you
I believe in you


won't someone say I believe in you
I believe in you
won't someone say I believe in you
I need to hear i believe in you
I believe in you

 

Att utöver det ´vanliga´ vara tacksam över just nu:


Celine Dion i lurarna

Att det är en ledig dag i morgon (i dag)

Hemma-SPA i morgon

Planerad långpromenad i morgon

Att polkagrisarna börjar ta slut (obs! har gett bort en del)  

Planer och drömmar framöver, bortom operationen/behandling

Att jag för tillfället vet vad jag skall göra med

det eviga problemet=frisyrval  


Återkommande disset:

Människor som l o v a r  att allt kommer att gå bra. Inte enbart i min situation. Hur vågar man det egentligen? Det skulle inte jag våga. Jag kan bara hoppas.


G o d  n a t t !

Tack för att du läste.  

 





 
 
Margita

Margita

29 augusti 2010 08:58

oj, vad mycket natt-tankar :) jag gillar musiken du räknade upp, verkar som vi har samma smak. För mig är också musik något som stärker när man är i en situation där man behöver tröst,styrka och peppning.
Haha...nu blev jag ju väldigt nyfiken på vad för slags frisyr du lurat ut?? :D
Å, glömde säga: Av längtan till dig, den låten är bara så fruktansvärt fin och bra. Texten snarare. Det är en av de låttexter som jag skrivit upp. Man kan faktiskt tolka den texten på många olika sätt ;) jag säger bara: mindfulness....nu blev jag inspirerad till ett inlägg i min blogg....;)
tack för det, Budda!
Ha en jätteskön söndag!!
Kram

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Micke

Micke

29 augusti 2010 09:42

Vid den tiden sussade jag sött.
Mycket musik blir det hos dig..

Jag har haft foten i skurhinken en halvtimme nu :) Den var lagomt hög och smal samtidigt. Kanske skulle se om jag har nått "hästlinement" nu med. Tror mamma skickat till mig nått under åren för testa på det nackonda men jag har varit dålig på testa.

Kramen och ha en trevlig söndag!

Får se om jag letar mig ut till stugan och mamma&pappa senare idag, måste ju passa på innan de flyttar hem och det är väl på tapeten strax. De har ju så tokigt långt flytta som 2½-3km :)

http://kludd.se

budda

29 augusti 2010 12:45

Skurhink? Haha, känns igen men det var länge sedan. Numera torrfilar jag alltid mina fossingar.

Krya på sig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards