Budda

Direktlänk till inlägg 1 december 2009

Ledig dag.

Av budda - 1 december 2009 13:43

Jodå, jag har ått gjort en del i dag. I sällskap av Karin Alvtegen (och boken med titeln Skugga) cyklade jag till köpcentrat egentligen mest för att köpa mer chokladansiktsmask. De hade inte mask utav samma märke jag använde i lördags men jag hittade en annan chokladmask och några andra sorter som jag vill lyxa till det med då och då. :)

  

Medan jag putsat fönster, strukit och hängt upp Barcagardinen har Emma legat som prinsessan på ärten. Hon verkar älska att vara under filt och gosa i värme så det fick hon göra på en kudde, i en pläd och med en ´gurkebit´. *hjärtat svämmar över*

  


Just nu en period är jag förtjust i wasabinötter och macadamianötter med choklad kring. :)

  

Hoppas du möter vänliga människor i dag. Prova att se någon i ögonen och 

 l e! Se vad som händer. :)

 
 
Ingen bild

viol

1 december 2009 18:59

Macadamianötterna ser jättegoda ut:) Vi kanske ses i morgon!

Kram

 
Annie

Annie

1 december 2009 22:59

Stoppade precis i mej några wasabi-nötter och sådana mexicanska småchips. Såå goda. (Jag har ett litet lager gömt under sängen i nödfall ;-)

http://peek-a-boos.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Katrinelund

2 december 2009 18:14

Kul i kön: jag hade egentligen inte tid, men eftersom jag bara skulle ha några liter sojayoghurt slank jag in på COOP. Det gick snabbt att komma till kassan och för att vara effektiv valde jag den kö som var kortast. Men då visste jag inte att före mig stod diverse "tidsslösare". Först en kvinna som vägrade acceptera totalsumman för sitt inköp. Det visade sig att en tandkräm som kunden före henne skulle ha råkade hamna bland hennes varor på rullbandet innan betalningen. Kunden som hade tagit tandkrämen till kassan tog då den, men då protesterade kassörskan vilt eftersom den andra kunden hade fått tillbaka sina pengar och tandkrämen var således obetald. Mannen låtsades först inte förstå. Men till slut betalade han. "Så, nu kan du få fint leende", sade kassörskan när hon lämnade kvittot till den slitne gamle mannen.... Nästa kund - en äldre man - ville byta hårfärgsmedel. Han hade med sig kvittot och inköpet från i går, men den nya produkten han ville ha var mycket dyrare. När kassörskan började förklara för tredje gången att han måste betala mellanskillnaden, då tog jag min yoghurt och bytte till kön bredvid. Bakom mig stod mor och dotter och de hakade på. Men... i nya kön kom jag bakom en kvinna som ville byta strumpor och den stackars expediten fattade inte den osammanhängande infon ... Mor/dotter och jag skrattade högt och sedan ställde de sig och bevakade flera köer för att rusa till första LEDIGA problemfria kassa. Det blev trots allt min kö så jag lovade att inte strula när det var min tur. De skulle ju också "bara" ha några varor och hade en tid att passa. Vi skrattade högt flera gånger åt det komiska. Var vi med i "Dolda kameran"? Ibland är det kul att handla!
;-) Ibland kan det vara kul mitt i eländet. :-)

 
Nannis

Nannis

2 december 2009 18:51

Försöker hålla ner kalorierna den här veckan, men gissa hur sugen jag blev nu på macadianötter med choklad?! Det är mina favoriter .. de med mörk choklad på *mums*

KRAM!

http://nannis.blogg.se

 
Truddelutt

Truddelutt

4 december 2009 22:06

Men wasabinötter är ju så starka!!! Bränner riktigt i munnen på en som inte kan med starksmakande grejor.
Men lite goda är dom ju förstås. Om man äter EN lite då och då:)

kram

http://truddelutt.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards