Budda

Alla inlägg under augusti 2010

Av budda - 21 augusti 2010 18:40

Vaknade med känningar i halsen och beslöt mig för en dag inomhus.

MEN när jag på Spotify hört Dr Alban kände jag att jag nog måste ut i parken.   Strech på rundan.

  

12 halvtrappor upp i stället för hissen. Erik Saades låt Manboy gjorde det enkelt.   (HLR. Någon??   )

  

Hade före rundan förberett ´grytan´. Smakade bra efteråt.

  

Helgen rusar förbi. I morgon planeras en tur ner på festivalen och efter det BIO igen.   Jag har länge sett fram emot Adam Sandlers nya film Grown ups som hade premiär i går. Flera härliga skådespelare är med.


I kväll är det final på Sommarkrysset och kanske kikar jag på det och städar soffbordet samtidigt?   Ganska avslappnat. Värre är det med den nya ´dokusåpa´ som skall skildra ungdomar på västkusten. Litet Big brother fast värre och då menar jag sexet. Ja, jag har inget emot intimitet, sex, om folk vill ha sex med flera partners (som man lär se om man följer denna såpa) och jag kan prata om allt som rör det men det jag hänger upp mig på är att det är unga människor som kanske påverkas och känner sig ´tvingade´ att ställa upp och tror de är coola och att de blir ´kända´ om de är med. Att de tror det är vanligt att ha sex hur som helst (är det kanske nu för tiden?  ). Jag vill att de skall vara rädda om sig och inte sen bryta samman för vad de gjort i tv. Jag vill inte de skall få dåligt rykte i media. Jag vill inte att unga människor skall se programmet och känna sig pressade till något... men vad vet jag, en halvgammal tant?  




Tänker ofta på vad som komma skall i höst.


En mening som bär mig är:


Everything will pass.


Visst är det så. Vilken tröst.   


Enligt uppgift skall jag under nästa vecka få något besked om mitt arbete.

Jag undrar vad det är men jag tar det som det kommer.


Kram! Ha en fin lördag kväll.


Av budda - 21 augusti 2010 09:40
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av budda - 20 augusti 2010 22:20

Först: tack för alla kommentarer och kramar. Jag kan föreställa mig känslan och jag skall ta den med mig. Ta fram den när den behövs. Tack!


Efter en bra dag på arbetet ärdet nu helg.   Arbetsveckorna går fort.

Efter mat på BK blev det bio. Vampyrer suger som är en parodi på filmerna i Twillight-serien. Salongen var nästan full och det blev mycket fniss. Jag tyckte den var okej. Skönt att koppla av, jag behöver det.

Efteråt stannade vi på festivalen, jag och minstingen. Varje å varar den i en hel vecka.

   

Vi stod i publiken till en ´streetdance-tävling´.   "Michaek Jackson" var toppen!

  

Det blev litet handlat. Något på REA.

  

Någon med erfarenhet av Makeup stores produkter? Köpte  därifrån två ögonpennor i dag i favoriten lila.  


Nu sitter jag med Spotify och gottar mig i powerballads typ When I look into your eyes med Firehouse och alla Scorpions ballader. *snyt*

Tacksam. Rörd. Trött. Det är sent.


Vad är jag bland annat,  tacksam för i dag?

Musik (alltid).

Blogghälsningar.

Bio.

Festivalen.

Arbetet.

Promenad i 65 minuter.

Cyklat i 45 minuter.

Livet självt.

Ett mail från Hanna.


Tack från mig.




Av budda - 19 augusti 2010 19:46
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av budda - 19 augusti 2010 18:53

Biobiljetterna inför helgens 2 filmen (Vampyer suger och Grown ups) är hämtade på SF och mat införskaffad.   


Thile, tack för mailet. Jag började gråta igen...  


Har träffat 2 f.d kollegor i dag, har inte pratat med dem på länge men en av dem frågade "hur det gått" . Jag skall berätta för er. Kanske inte så detaljerat. Jag undanber mig jämförelser och ´käcka tillrop´. Tack för förståelse. En kollega sa  att det är stort det jag skall igenom, att de skall tänka på mig osv. Jag hörde min röst när jag berättade. Det kanske ´kommer i fatt´, men trots allt är jag okej fortfarande och är förhoppningsvis det sen också.    Jag kan säga att jag i går berättade för en av bloggvännerna och jag skrattade mycket (skulle man inte kunna tro) men det är så jag vill ha det så långt det är möjligt. Om du läser detta: tack för att du piggade upp, du vet vem du är. *tacksam*

 


Av budda - 18 augusti 2010 23:29

...registrera mig på universitet. Till kursen jag skall försöka hinna/orka/kunna gå. Två av godbitarna.

  

Faktum är att jag senast i dag hade nytta av en av mina nyinköpta kursböcker .   

Av budda - 18 augusti 2010 22:33

.......jag träffade min mor för sista gången.

Mor, jag börjar tycka det är dags vi ses snart.


Det är så nära, men tvära kast, mellan gråt, förtvivlan och glädje...


Jag saknar dig så.  Jag har så mycket att berätta.

Vet du vad som hänt på jobbet mor?

Mary och Fredrik väntar tvillingar.

Jag har din tröja hängande i mitt rum.

Jag har inte använt guldörhängena jag fick, jag är rädd att tappa dem.

Jag skall opereras snart igen mor.

Jag saknar dig.

Jag hör din röst om jag anstränger mig.  

Jag kan inte se fotona på dig utan att bryta samman av gråt.

Jag har ordnat med bouppteckning nästa vecka.

Jag har ordnat God man åt far.

Emma och Sara har varit sjuka.

Lena och jag har kontakt igen.

Jag har tänkt fortsätta med juridik i höst mor.

Jag har arbetat alla dagar utom två (ledig i samband med begravningen).

Hörde du vad jag viskade vid kistan?  

Du har genom din död mor lärt mig så oerhört mycket.

Jag trodde jag visste vad saknad var.

Vi var inte alltid sams och ofta ´retade´jag mig på dig men det är det positiva jag minns mor.

Träffar du Basti? Ida? Svante? Martha? Har du träffat Greta?Tvillingarna? Har du träffat dem? Eller var är du om du är någonstans? På Öland?


Nu skall jag ta mig samman.   

  





Av budda - 18 augusti 2010 21:23

Helgens nöje är nu bokat! Två filmer som haft premiär eller har biopremiär denna vecka och den ena har jag längtat efter. På lördag är vi tre stycken som skall se Adam Sandler och flera andra härliga välkända skådespelare i komedin Grown ups. Men redan på fredag skall jag med minsting och se parodin på Eclipe från ´Twillightserien´ (som jag ´älskar´).   Vampyrer äger suger, heter den. Detta ser jag fram emot. Avkoppling.


Är även nyfiken på nya rullen PUSS med bla bröderna Skarsgård i två av rollerna. Men man kan inte se allt?  


Tack till Micke för många skratt i dag.   


God natt!

Ovido - Quiz & Flashcards